دیدار مردم ۵ استان با رهبر انقلاب آغاز شد (۵ تیر ۱۴۰۳) دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: راه‌حل ما، اصالت بخشیدن به صندوق و انتخابات است  استاندار خراسان رضوی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه خبرداد آیا پول‌های بلوکه شده ایران در بحرین رهاسازی می‌شود؟ حماس: نتانیاهو می‌خواهد اسرای خود را بازگرداند و جنگ را ادامه دهد براساس مصوبه شورای امنیت کشور؛ تجمعات انتخاباتی تنها در فضای بسته خواهد بود تیراندازی در اوهایو آمریکا یک کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۴ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اوکراین خود درباره اهدافش تصمیم می‌گیرد شهادت ۲۱ فلسطینی در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه (۴ تیر ۱۴۰۳) گزارش کامل چهارمین مناظره انتخاباتی + فیلم (۴ تیر ۱۴۰۳) پخش زنده چهارمین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۴ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در بحرین طرح شوم وزیر تندرو صهیونیست برای کرانه باختری اشغالی کرملین: پیشنهادات صلح اوکراین پابرجاست زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | تعداد رأی برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری
سرخط خبرها

تایید صلاحیت ۱۰۱۹ نامزد انتخابات در خراسان رضوی | ۵۲۰ نفر در مشهد تایید صلاحیت شدند + فیلم (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۲۶۲۷
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
تایید صلاحیت ۱۰۱۹ نامزد انتخابات در خراسان رضوی | ۵۲۰ نفر در مشهد تایید صلاحیت شدند + فیلم (۳۰ بهمن ۱۴۰۲)
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی از آخرین اخبار انتخاباتی در این استان خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدکمال سروی‌ها امروز، ۳۰ بهمن ماه با حضور در «استودیو انتخابات» استانداری خراسان‌رضوی درخصوص آخرین اخبار انتخاباتی در حوزه این استان اظهار کرد: فرآیند انتخابات دقیق و منظم در حال طی شدن است و کم‌کم به پایان این فرایند نزدیک می‌شویم. درصددیم تا انتخابات و رقابتی باشور را در ۱۱ اسفند برگزار کنیم، قسمت اعظم بررسی صلاحیت‌ها در هیئت بازرسی و هیئت‌های نظارت در استان انجام شده است، بر اساس آخرین آمار نتیجه بررسی صلاحیت‌ها فردا اعلام خواهد شد.

وی با اعلام آخرین آمار تاییدصلاحیت‌شده‌ها در استان افزود: ۱۰۱۹ نفر داوطلب تاکنون در استان تایید‌صلاحیت شدند که از این تعداد ۵۲۰ نفر در مشهد تاییدصلاحیت شدند، دوبرابر میانگین کشوری در مشهد داوطلب داریم و ۱۰۴ نفر در مشهد برای هر کرسی به رقابت خواهند پرداخت. 

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی با بیان اینکه به دوعلت در انتخابات امسال تاییدشدگان بیشتری داشتیم، ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات، امسال در هیئت بازرسی به دو دلیل تاییدصلاحیت‌شدگان بیشتری داشتیم؛ بعد از اعتراض افرادی‌که تایید صلاحیت نشده بودند برایشان جلسه استماع برگزار می‌کردیم و دلایل تایید و عدم تایید را حضوری به داوطلبان بیان می‌کردیم به‌طوری‌که روزانه با ۷۰ نفر نشست داشتیم و بعد از استماع و دفاعیات و بیان مستندات آن‌ها به هیئت نظارت مجددا صلاحیت این افراد را بررسی می‌کردیم و تایید شدند، مورد دوم زمان بررسی صلاحیت‌ها نسبت به انتخابات گذشته بیشتر شد به‌طوری‌که در بازه زمانی ۲۰۰ روز بررسی شورای نگهبان به طول انجامید و این مسئله باعث شد تا افراد بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند.

در تاییدصلاحیت‌ها به دنبال شناسایی نخبگان نیستیم

محمد کمال سرویها با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قوانین باید احراز حداقل‌ها را انجام دهد، اظهار کرد: در تاییدصلاحیت‌ها به دنبال شناسایی نخبگان نیستیم، از بین تاییدصلاحیت‌شدگان همه در یک سطح نیستند برخی برای اولین بارحضور در کار اجرایی را تجربه می‌کنند و برخی سالیان دراز تجربه کار‌های نظارتی و اجرایی داشته‌اند لذا مردم باید به فرد اصلح رای دهند.

وی با بیان اینکه اگر مجلسی قوی داشته باشیم که اعضای آن اشراف همه‌جانبه به موضوعات داشته باشند، انحراف پیش نمی‌آید و رفاه معیشتی برای مردم فراهم می‌شود، تصریح کرد: مجلس باید میدان‌داری کند و جلوی انحراف را بگیرد، این قدرتی است که قانون جمهوری اسلامی به مجلس داده است لذا اگر مجلس قوی باشد، مشکلات و خلأهای قانونی به خوبی رصد شده و رفاه عمومی در جامعه فراهم می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی با بیان اینکه برای داشتن مجلس قوی و دغدغه‌مند، افراد باتجربه و پخته باید وارد میدان شوند، افزود: در انتخابات از تمامی سلایق و مشرب‌های سیاسی اعم از اعتدال، اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل‌ها داوطلب داریم که تایید صلاحیت شدند. بر این اساس، ۵۰۰ نفر در استان بدون گرایش سیاسی و مستقل‌اند، آمار داوطلبان اصلاحات در استان ۵۵ نفر، ۱۶۱ داوطلب اصول‌گرا و ۳۵ داوطلب اعتدال هستند.

سرویها با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تضمین‌کننده نظام است گفت: دشمن این‌گونه القا می‌کند که با وجود مشکلات معیشتی مردم پای صندوق‌های رای نیایند، ولی عقل و خرد به ما می‌گوید اگر عیب و نقص و بیماری وجود دارد باید به دنبال درمان بود، قطعا وجود مجلسی قوی می‌تواند مشکلات کشور را درمان کند.

وی در پایان ادامه داد: نخبگان باید با ارتباط چهره به چهره با جوانان شبهات آن‌ها را رفع کنند اگر انتخابات را جدی نگیریم و شایستگان را برنگزینیم دشمن یاس و ناامیدی را بین مردم غالب می‌کند.

تعداد بانوان داوطلب در خراسان رضوی ۶ برابر ظرفیت کرسی‌ها در استان است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی ادامه داد: ۱۲۰ نفر از بانوان در استان خراسان‌رضوی داوطلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند که این تعداد ۶ برابر ظرفیت ۱۸ کرسی در استان است، اگر بانوان داوطلب در انتخابات، در مشهد تلاش کنند قطعا می‌توانند موفق باشند و کرسی‌های بیشتری را در مجلس داشته باشند.

وی افزود: تعداد زیاد داوطلبان در انتخابات، انتخاب را برای مردم دشوار می‌کند لذا نخبگان به کمک مردم بیایند تا فرد اصلح شناسایی و به مجلس راه یابد. مجلس جای آزمون و خطا نیست بلکه جای انسان‌های پخته و نخبه است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان‌رضوی افزود: ۱۲ کانال انتخابی در صداوسیما ایجاد شده که این فرصت مناسبی برای نامزد‌هاست که به معرفی خود بپردازند. طبق اعلام نظرسنجی‌های معتبر و در انتخابات سال‌های گذشته، مشارکت در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است که برحسب این نظرسنجی‌ها مشهد حدود ۴۵ درصد و شهرستان‌ها بین ۵۵ تا ۶۰ درصد مشارکت خواهند داشت و این موضوع دشمنان ما را آزرده‌خاطر کرده است تا ناامیدی و مشکلات معیشتی را بین مردم القا کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->